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Publications 1982-1990


1990

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Wittler, M.; Peier, D. Wirkung transienter elektromagnetischer Felder auf geschirmte Leiteranordnungen EMV Elektromagnetische Verträglichkeit, VDE-Verlag  
Sundermann, U.; Wittler, M. Analyse von elektromagnetisch beeinflussten Leitungssystemen mit Netzwerksimulatoren Mikrowelle & HF Magazin, Vol. 16-Nr. 8  
Sundermann, U.; Wittler, M. Wirkung transienter elektromagnetischer Felder auf elementare Leiterbahnstrukturen Design & Elektronik, Nr.4  
Sundermann, U.; Peier, D. Simulation von Übersprech- und Reflektionsvorgängen auf Leiterplatten EMV-Journal, Nr. 2, Mikrowellen & HF Magazin, Vol. 16-Nr. 4  
Schnettler, A. Störeinkopplungen bei der Isolierstoffdiagnose von Mittelspannungs-VPE-Kabeln Elektrizitätswirtschaft, Heft 26  
Peier, D.; Goser, K. Elektromagnetische Verträglichkeit als Voraussetzung für das Nebeneinander von Energie und Information VDE-Fachbericht 41, VDE-Verlag  
Peier, D. Grund­la­gen der Feldtheorie Si­cher­heit im elektromagnetischen Umfeld, H.-J. Haubrich, VDE-Verlag  
Hirsch, H. Netzunabhängiges, potentialfreies Feldmeßsystem für tech­ni­sche Frequenzen tm – Technisches Messen 57. Jahrg., Heft 12  
Gimber, B.; Hirsch, H.; Kunz, H. Nichtkonventionelle Wandler, Schlüsselkomponenten für die di­gi­ta­le Stationsleittechnik ETG-Fachbericht 33, VDE-Verlag  
Doege, R.; Peier, D. EMV-Analyse in gasisolierten Schaltanlagen (GIS) EMV Elektromagnetische Verträglichkeit, VDE-Verlag  

 

1989

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Peier, D. Generation and Measurement of EMP´s Konferenzband INCEMIC Bangalore, India
Kurrat, M.; Peier, D. Fundamental Principles and Design of a Digital PD – Measurement System Proceedings of the 3rd International Conference on Conduction and Breakdown in Solid Dielectrics Trondheim, Norway
Peier, D. EMV – Systeme für Elektromagnetische Verträglichkeit: Begriffe – Analyse – Maß­nahmen MWB Meßwandler – Bau AG, Test 3  
Peier, D.; Sundermann, U. Un­ter­su­chung der Kopplung zwischen gestreckten Leiterbahnen Mikrowellen & HF Magazin, Vol. 15, No.1  
Peier, D.; Wittler, M. Kompakte TEM-Zelle für EMV – Tests unter hohen Feldstärken etz Bd. 110, Heft 3, S. 102 – 104  

 

1988

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Peier, D.; Malejcyk, M.; Klockow, D. Che­mi­sche Untersuchungen zur Luftzersetzung durch elektrische Teilentladungen Elektrizitätswirtschaft, Jg. 87, Heft 23, S. 1153 – 1156  
Peier, D.; Schwarz, H. Ver­fah­ren zur Ermittlung von hochfrequenztauglichen Ersatzschaltbilddaten für SF6-Anlagen etz Archiv Bd. 10, H.12, S. 397 – 400  
Peier, D. Fragen der Schirmung und Filterung bei Teilentladungs-Messungen Berichtsband VDE-ETG-Fachseminar „Teilentladung in Betriebsmitteln der Energietechnik“ Esslingen, Germany
Kaluza, K.; Peier, D. Rechnersimulation von Doppelbrechungseffekten in faseroptischen Stromsensoren tm – Technisches Messen 55. Jahrg., H.7/8  
Schwarz, H. Ortung von Teilentladungen in verlegten Mittelspannungsnetzen mit 50 Hz-Prüfspannung Elektrizitätswirtschaft, Jg. 87 (1988), H.4, S. 203 – 240  
Schwarz, H. Ein Realisationskonzept für ein digitales Teilentladungsmeßgerät etz Archiv Bd. 10 (1988), H.1, S. 25 – 28  

 

1987

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Kaluza, K.; Peier, D. The Electrical Short-Time strength of Optical Fibers 5. Inter­natio­nales Symposium „Hoch­spannungs­technik Braunschweig, Germany
Peier, D.; Stolle, D. Reproducibility of Marx-Generators 5. Inter­natio­nales Symposium „Hoch­spannungs­technik Braunschweig, Germany
Peier, D.; Stolle, D. Resistive Voltage Divider for 1 MV Switching and Lightning Voltages 5. Inter­natio­nales Symposium „Hoch­spannungs­technik Braunschweig, Germany
Peier, D.; Schwarz, H. The Location of Partial Discharges in High Voltage Cables by Calculation of the transient Impulse Phenomena 5. Inter­natio­nales Symposium „Hoch­spannungs­technik Braunschweig, Germany
Peier, D.; Schwarz, H. Development of a Digital PD-Measuring-Ins­tru­ment 5. Inter­natio­nales Symposium „Hoch­spannungs­technik Braunschweig, Germany
Khoramnia, G.; Peier, D. Measurement Error of Free-Body-Field-Meter in Nonuiform Electric Fields 5. Inter­natio­nales Symposium „Hoch­spannungs­technik Braunschweig, Germany
Peier, D.; Stolle, D. Ohmscher 1-MV-Teiler für Blitz- und Schaltstoßspannung etz Bd. 108 (1987) H.6/7, S. 248 – 251  
Schwarz, H. Mathematische Grund­la­gen für eine di­gi­ta­le Bestimmung der scheinbaren Ladung von TE-Impulsen etz Archiv, Bd. 9 (1987), H. 6, S. 203 – 206  
Stolle, D. Reproduzierbarkeitsuntersuchungen an Stoßspannungsgeneratoren Dissertation Uni­ver­sity of Dort­mund

 

1986

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Schwarz, H. Ein Wanderwellenverfahren zur Ortung von Teilentladungen in Hochspannungskabeln Dissertation Uni­ver­sity of Dort­mund
Schwarz, H. Be­rech­nung von Ausgleichsvorgängen in laufbehafteten, vermaschten Netzwerken mit Hilfe von Personal-Computern Elektrizitätswirtschaft, Jg. 85 (1986), H.9, S. 375 – 378  

 

1985

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Peier, D. Fragen der Schirmung bei Teilentladungs-Messungen Berichtsband VDE-Fachtagung „Teilentladung in Betriebsmitteln der Energietechnik“ Esslingen, Germany
Kaluza, K.: Peier, D. Hochspannungsfestigkeit von Lichtwellenleitern NTG-Fachberichte 89, S. 87 – 90, VDE-Verlag 1985  
Khoramnia, G. LEMP-Prüfung nach VDE 0432 Conference Proceedings, 18. Internationale Blitzschutzkonferenz (ICLP) Munich, Germany
Schwarz, H.: Peier, D. Teilentladungsmeßkreis mit 50 MHz-Brandbreite etz-Archiv, Bd. 7 (1985) H. 11, S. 375 – 377  

 

1983

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Peier, D.; Schulz, B. Absolute Determination of High DC Voltages by Means of Frequency Measurement Metrologia 19 (1983) S. 9-13  

 

1982

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Kind, D.; Lucas, W.; Peier, D., Schulz, B. Measurement of High Voltages by means of Electron Speed Filtering CPEM 1982 Boulder, CO, USA

Location & approach

The campus of TU Dort­mund Uni­ver­sity is located close to interstate junction Dort­mund West, where the Sauerlandlinie A 45 (Frankfurt-Dort­mund) crosses the Ruhrschnellweg B 1 / A 40. The best interstate exit to take from A 45 is "Dort­mund-Eichlinghofen" (closer to Cam­pus Süd), and from B 1 / A 40 "Dort­mund-Dorstfeld" (closer to Cam­pus Nord). Signs for the uni­ver­si­ty are located at both exits. Also, there is a new exit before you pass over the B 1-bridge leading into Dort­mund.

To get from Cam­pus Nord to Cam­pus Süd by car, there is the connection via Vo­gel­pothsweg/Baroper Straße. We recommend you leave your car on one of the parking lots at Cam­pus Nord and use the H-Bahn (suspended monorail system), which conveniently connects the two campuses.

TU Dort­mund Uni­ver­sity has its own train station ("Dort­mund Uni­ver­si­tät"). From there, suburban trains (S-Bahn) leave for Dort­mund main station ("Dort­mund Hauptbahnhof") and Düsseldorf main station via the "Düsseldorf Airport Train Station" (take S-Bahn number 1, which leaves every 20 or 30 minutes). The uni­ver­si­ty is easily reached from Bochum, Essen, Mülheim an der Ruhr and Duis­burg.

You can also take the bus or subway train from Dort­mund city to the uni­ver­si­ty: From Dort­mund main station, you can take any train bound for the Station "Stadtgarten", usually lines U41, U45, U 47 and U49. At "Stadtgarten" you switch trains and get on line U42 towards "Hombruch". Look out for the Station "An der Palmweide". From the bus stop just across the road, busses bound for TU Dort­mund Uni­ver­sity leave every ten minutes (445, 447 and 462). Another option is to take the subway routes U41, U45, U47 and U49 from Dort­mund main station to the stop "Dort­mund Kampstraße". From there, take U43 or U44 to the stop "Dort­mund Wittener Straße". Switch to bus line 447 and get off at "Dort­mund Uni­ver­si­tät S".

The AirportExpress is a fast and convenient means of transport from Dort­mund Airport (DTM) to Dort­mund Central Station, taking you there in little more than 20 minutes. From Dort­mund Central Station, you can continue to the uni­ver­si­ty campus by interurban railway (S-Bahn). A larger range of in­ter­na­tio­nal flight connections is offered at Düsseldorf Airport (DUS), which is about 60 kilometres away and can be directly reached by S-Bahn from the uni­ver­si­ty station.

The H-Bahn is one of the hallmarks of TU Dort­mund Uni­ver­sity. There are two stations on Cam­pus Nord. One ("Dort­mund Uni­ver­si­tät S") is directly located at the suburban train stop, which connects the uni­ver­si­ty directly with the city of Dort­mund and the rest of the Ruhr Area. Also from this station, there are connections to the "Technologiepark" and (via Cam­pus Süd) Eichlinghofen. The other station is located at the dining hall at Cam­pus Nord and offers a direct connection to Cam­pus Süd every five minutes.

The facilities of TU Dort­mund Uni­ver­sity are spread over two campuses, the larger Cam­pus North and the smaller Cam­pus South. Additionally, some areas of the uni­ver­si­ty are located in the adjacent "Technologiepark".

Site Map of TU Dort­mund Uni­ver­sity (Second Page in English).